Regulamin organizacyjny

REAL MEDICA

I. Postanowienia ogólne

  1. Real Medica sp. z o.o., zwane dalej REAL MEDICA jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
    1. Ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z 2016 r. poz. 1638 z późn. zm.

II. Firma podmiotu leczniczego

  1. Podmiot leczniczy działa pod firmą: Real Medica sp. z o.o.
  2. Podmiot leczniczy używa nazwy skróconej: REAL MEDICA

III. Cele i zadania podmiotu leczniczego

  1. Celem REAL MEDICA jest założenie i uruchomienie zakładu leczniczego.
  2. Prowadzenie zakładu leczniczego pod nazwą REAL MEDICA.

IV. Rodzaj działalności

  1. Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne

V. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego

  1. W skład REAL MEDICA wchodzi następująca jednostka organizacyjna: dalej REAL MEDICA jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
    1. Poradnia Dermatologiczna
    2. Poradnia Ginekologiczna
    3. Poradnia Endokrynologiczna
    4. Poradnia Alergologiczna
    5. Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy

VI. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

Siedzibą REAL MEDICA jest Łomża, ul. Szosa Zambrowska 102 l.5.

VII. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, który posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
  2. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu umówienia wizyty u lekarza.
  3. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest podać imię i nazwisko w celu weryfikacji świadczeń zdrowotnych.
  4. W pierwszej kolejności przyjmowani są pacjenci zgłaszający się w stanie wymagającym natychmiastowego udzielenia świadczenia zdrowotnego.
  5. Po zarejestrowaniu się do lekarza pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim.
  6. Konsultacje lub badania towarzyszące odbywają się w gabinecie Poradni i gabinecie diagnostycznym. Dopuszcza się przejście pacjenta pomiędzy gabinetami, gdy uzasadnione jest to niezbędnym wyposażeniem technicznym lub warunkami przeprowadzenia konsultacji lub badania.
  7. W trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
  8. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/zażalenia na zachowanie lub czynności personelu REAL MEDICA. Skargi/zażalenia przyjmuje codziennie w godzinach 9:30-10:30 właściciel Real Medica sp. z o.o.
  9. Skarga/zażalenie może być zgłoszone pisemnie lub telefonicznie. Na każdą skargę/zażalenie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.
  10. W zakresie realizowania świadczeń zdrowotnych REAL MEDICA zapewnia pacjentowi:
    1. środki farmaceutyczne i materiały medyczne niezbędne do wykonania procedury medycznej,
    2. pomieszczenie do wykonania procedury odpowiednie do stanu zdrowia i stopnia niepełnosprawności pacjenta.

VIII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. REAL MEDICA prowadzi swoją działalność w następującym zespole osobowym:
    1. Lekarze specjaliści medycyny estetycznej
    2. Lekarz dermatolog
    3. Lekarz ginekolog
    4. Lekarz endokrynolog
    5. Lekarz alergolog
    6. rejestratorka
    7. Dział administracji i księgowości
      1. Właściciel/manager
      2. Księgowa (usługa zlecona)
  2. Świadczeń zdrowotnych w REAL MEDICA mogą udzielać także osoby posiadające odpowiedni stan zdrowia i niezbędne kwalifikacje fachowe, realizujące program stażu specjalizacyjnego lub podyplomowego, a także skierowani do odbycia stażu zawodowego na podstawie odrębnych przepisów.
  3. Do zadań komórek organizacyjnych REAL MEDICA należy w szczególności:
    1. Ambulatoryjna Opieka Specjalistyczna
      • ambulatoryjna specjalistyczna opieka zdrowotna w zakresie: dermatologii, ginekologii, endokrynologii, alergologii i pulmonologii realizowana w trybie ambulatoryjnym,
      • współpraca z lekarzami specjalistami w zakresie konsultacji i leczenia pacjentów wymagających szczególnego postępowania leczniczego,
      • kierowanie pacjentów na leczenie stacjonarne w oddziałach szpitalnych lub specjalistycznych ośrodkach leczniczych,
      • orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia.
    2. Dział administracyjno-biurowy
      • prowadzenie dokumentacji administracyjno-finansowej obejmującej całokształt działalności REAL MEDICA,
      • przygotowanie dokumentacji finansowo-rzeczowej na potrzeby realizowanych umów z publicznym płatnikiem ubezpieczenia zdrowotnego,
      • prowadzenie współpracy pomiędzy REAL MEDICA a jego Partnerami Medycznymi na podstawie zawartych umów o współpracy, monitorowanie przepływu pacjentów i dokonywania rozliczeń za świadczenia odpłatne,
      • wykonywanie kopii dokumentacji medycznej i druków medycznych, zgodnie z zapotrzebowaniem,
      • sporządzanie obowiązujących sprawozdań medycznych,
      • sporządzanie indywidualnych list wynagrodzeń i prowadzenie ewidencji wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
      • prowadzenie dokumentacji ubezpieczeń społecznych pracowników, osób zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę oraz prowadzących działalność gospodarczą właścicieli REAL MEDICA,
      • prowadzenie dokumentacji i ewidencji na potrzeby organów kontroli skarbowej, w tym księgi przychodów i rozchodów, łącznie z deklaracjami podatkowymi wymaganymi odrębnymi przepisami,
      • prowadzenie administracji siecią komputerową, dbanie o bezpieczeństwo danych zawartych w systemach informatycznych i papierowej dokumentacji medycznej REAL MEDICA.

IX. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych

  1. REAL MEDICA w swojej działalności może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie obustronnej umowy o współpracy.
  2. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowanie na badania diagnostyczne, do innych poradni specjalistycznych lub w celu leczenia stacjonarnego.

X. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej

  1. REAL MEDICA prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  2. REAL MEDICA udostępnia dokumentację, o której mowa w ust. 1:
    1. pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta;
    2. po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną przysługuje osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu była jego przedstawicielem ustawowym; dokumentacja medyczne jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia;
    3. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
    4. organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
    5. podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej do przeprowadzania na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia kontroli podmiotu leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli;
    6. ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
    7. uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
    8. organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
    9. podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
    10. zakładom ubezpieczeń – za zgodą pacjenta;
    11. komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
    12. osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
    13. wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w zakresie prowadzonego postępowania;
    14. spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
    15. szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych – bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
  3. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    1. do wglądu w siedzibie REAL MEDICA; 
    2. poprzez sporządzenie jej kopii, wydruków, odpisów bądź wyciągów;
    3. przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
    4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
    5. na informatycznym nośniku danych.
  4. REAL MEDICA prowadzi wykaz zawierający następujące informacje dotyczące udostępnianej dokumentacji medycznej:
    1. imię (imiona) i nazwisko pacjenta, którego dotyczy dokumentacja medyczna;
    2. sposób udostępnienia dokumentacji medycznej;
    3. zakres udostępnionej dokumentacji medycznej;
    4. imię (imiona) i nazwisko osoby innej niż pacjent, której została udostępniona dokumentacja medyczna, a w przypadkach, o których mowa w art. 26 ust. 3 i 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, także nazwę uprawnionego organu lub podmiotu;
    5. imię (imiona) i nazwisko oraz podpis osoby, która udostępniła dokumentację medyczną;
    6. datę udostępnienia dokumentacji medycznej.
  5. REAL MEDICA pobiera opłaty w kwotach: 63 gr za jedną stronę kopii lub 17,92 zł za jedną stronę odpisu, wyciągu bądź 3,58 zł za nośnik elektroniczny. Z wymienionych opłat zwolnione są przypadki udostępnienia dokumentacji medycznej:
    1. pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, udostępnienie na informatycznym nośniku danych, a także w formie odwzorowania cyfrowego (skanu);
    2. w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.

XI. Wysokość opłat oraz organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych odpłatnych

  1. REAL MEDICA udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie i nie jest objęte umowami z NFZ. 
  2. Za udzielone świadczenia zdrowotne pacjenci wnoszą opłaty zgodnie z ustalonym cennikiem opłat. Wysokość opłat za usługi jest określona na podstronie Cennik serwisu realmedica.pl.
  3. Udzielanie świadczeń zdrowotnych organizowane jest w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej oraz zgodnie z kryteriami medycznymi.
  4. Świadczenia zdrowotne udzielane będą w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalanej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
  5. REAL MEDICA nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia.

XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

  1. Kierowaniem REAL MEDICA zajmuje się Manager-Właściciel.
  2. Właściciel jest upoważniony do jednoosobowego reprezentowania REAL MEDICA w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych, a także ponosi odpowiedzialność za zarządzanie zakładem leczniczym.
  3. Do szczegółowych kompetencji Właściciela należy:
    • kierowanie pracą podległego personelu działalności podstawowej i pomocniczej,
    • podejmowanie decyzji dotyczących mienia w zakresie zwykłego zarządu,
    • reprezentowanie REAL MEDICA w stosunkach zewnętrznych i wewnętrznych,
    • podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem umów o pracę,
    • kontrolowanie przestrzegania przez pracowników przepisów bhp i przeciwpożarowych, 
    • przyjmowanie skarg i zażaleń,
    • realizowanie polityki finansowej REAL MEDICA ustalonej przez właściciela REAL MEDICA,
    • wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność REAL MEDICA,
    • nadzór nad jakością udzielanych świadczeń medycznych, 
    • działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
    • nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bhp i przepisów przeciwpożarowych,
    • dbanie o udzielanie świadczeń medycznych przez personel o odpowiednim stanie zdrowia i niezbędnych kwalifikacjach fachowych.
    • bezpośredni merytoryczny nadzór nad działalnością pracowników administracji, księgowości, informatyka w zakresie bieżącego realizowania zobowiązań wobec płatników i Partnerów Medycznych,
    • podejmowanie decyzji w sprawach dotyczących bieżących zakupów, sprzętu i materiałów,
    • nadzorowanie dyscypliny czasu pracy wszystkich pracowników REAL MEDICA,
    • projektowanie, wdrażanie i nadzorowanie wszelkich działań związanych z innowacjami
  4.  Bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem poradni specjalistycznych określonych w rozdziale VII sprawuje Właściciel.

XII. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin organizacyjny ustala Właściciel.
  2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
  3. Podanie regulaminu organizacyjnego do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek pacjenta, w Rejestracji.
  4. Postanowienia regulaminu organizacyjnego zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w REAL MEDICA.
  5. Regulamin w niniejszej formie wchodzi w życie z dniem 01.08.2025 r.

Przewijanie do góry